2008. június 3., kedd

ESPANA

Buenos días!

Már csak két hét van hátra, az elmúlt két hét pedig úgy elrohant, mintha nem is lett volna. Azonban volt... :) Még pedig annyi élménnyel, hogy leírni biztosan nem lehet.
Nagyvonalakban kezdem az elejéről, közben gondoljatok a családomra, akik épp a levegőben vannak most, kicsiny Magyarországunk felé tartva. :)

Május 23. péntek

Buli a BB Házban :) Képek:

Május 24. szombat

Este kezdetét vette utazásunk Spanyolországba :) Még sosem jártam ott és nagyon, de nagyon vágytam valamilyen meleg helyre, csak feküdni a tengerparton és nyaralni. Nem mintha nem azt csinálnám négy hónapja :) Azonban nem ez lett belőle, hanem városnézés, jó turista módjára.
Szombat este Emilie-nél aludtunk Charleroi-ban, a szokásos degeszre kajálás és egyik barátnőjének a szülinapja egy étteremben. Majd hajnalban kivitt a mamája a reptérre és 6:15-kor felszálltunk Barcelona irányába :)

A gép Girona-ban tett le, gyors városnézés, mivel zuhogott az eső :S pálmafák, Spanyolország, tengerpart és ESŐ!!! Ez a mi formánk.



Barcelona



Barcelona tetején


Imádnivaló!!! Nem is kell róla sokat beszélni, Barcelona az Barcelona :)
Hárman vágtunk neki, Zoli, Emilija, én. Részletekért személyesen kereshettek :D A sulitól kölcsönzött videókamerával egész kis dokumentumfilmet készítettünk.
Bementünk a városközpontba és a főutcán az első hostel-be betérve olyan árat és szobát találtunk, amit még álmainkban sem gondoltunk volna. Így egy spanyol és egy uniós zászlós erkéllyel, mint királyok laktunk két napig. MetrÓzás, spanyol legények megszólítása SPANYOLUL a kisfilm érdekében, amit kommunikáció órára kell készítenünk. 'Spanyolul két hét alatt' c. könyvem segítségével már meg tudtam kérdezni az irányt és értettem a választ is. A francia sokat segít, ki lehet következtetni mit mondanak. Szép ez a nyelv :)
Ellátogattunk rengeteg helyre, ami a legjobban tetszett az az F.C. Barcelona stadionja és a tengerpart, de egész Barcelona olyan...kicsit varázslatos.
Első nap este 10-ig az olimpiai faluban tekeregtünk, szerintem lassan a Földet körbejárhatnánk ennyi gyaloglással. A képek nem adják vissza, de a Sagrada Familia gyönyörű, mint mondtam, kicsit telítődtem élményekkel és kicsit immunins lettem az új dolgokra, de ott állva, megint leesett az állam, hosszú percekre. talán az egyetlen alkalom volt ilyen Spanyolországban. Nem azért, mert nem szép, de már-már természetes, hogy szép :) és más...

Madrid

27-én átrepültünk Madridba és miután egy óráig csak a kijáratot kerestük a reptérről, mert olyan hatalmas, elkezdtem gondolkodni, hogy kinek juthatott eszébe ez az idiótaság, hogy egy ekkora méretű városba "nyaralni" menjünk. Hát nem nekem? De. Áldom az eszem. De legalább van önkritikám.

Arena:
Mindez odáig fejlődött, hogy a második nap kölcsönösen ráhúztuk egymás fejére a térképet Zolival, egyszerűen kész logisztikai feladat bárhova eltalálni ebben a városban. Hatalmas!!! A rengeteg ember és kocsi a világból tudna kikergetni, hatalmas épületek, nyözsgés, kétségbeesetten kerestem valamilyen parkot. Szerencsére találtam is, utána nem akaródzott elhagyni azt. Ezért a terv, hogy Dublin-ba utazzunk, kútba esett, bár a jegyeket már megvettük, (0,02 Euro volt oda-vissza), meggondoltam magam. Elég volt a nagyvárosokból egy időre, jó időre!!!

Királyi rezidencia:



Így az ott töltött három napot többnyire szervezéssel és tájékozódással töltöttük. A couch surfing segítségével találtunk Caesar-ra, aki vendégül látott minket, costa rica-i fiú, lakótársa, Marie is ott lakik, rengeteget meséltek, képeket mutogatta gyönyörű országukról. Madrid-ban tanulnak egy ideig. Utolsó este elvittek egy mexikói klubba :) Más világ, valamivel tényleg forróbb vérmérsékletűek ezek az emberek. Nem tudom leírni, ahogy éreztem és amit szeretnék nektek átadni, sajnos a magyar szavaim egyre kevesebbek, nem is látjuk egymást és a képek sem adnak vissza mindent. Tegyetek be spanyol zenét :D képzeljetek magatok elé egy tömött bárt, dél-amerikai és spanyol fiatalokkal, néhány pálmafát és majdnem forró nyarat :D és egy magyart lányt, aki, habár otthonosan mozog már a nagyvilágban, mégis kilóg a sorból :D
Hihetetlenül élvezem a más kulturákkal való ismerkedést, kinyílt a világ! Így hát most a spanyol zene lett a mániám :)



Kis ízelítő, hogy könnyebb legyen a fantáziálás:
http://www.youtube.com/watch?v=vO3CNrLP4io

http://www.youtube.com/watch?v=jdhsZF7EBrw

http://www.youtube.com/watch?v=IwqD859w2_E&feature=related

Az utolsó mozzanat Madridban Emilija otthagyása a reptéren, mivel a jegyével baj volt, nem engedték fel a gépre, róla tudni kell, hogy a sminkelésen és a vásárláson kívül magától nem nagyon tud semmit csinálni. (De nagy szíve van!!!!) A lényeg, hogy komolyan aggódtam egész nap és éjjel, Zoli még vissza tudta vinni neki Marie címét és telefonszámát, de 100%-ig biztosak voltunk benne, hogy nem talál oda, így felhívtam Marie-t, hogy menjen érte. :) Másnap reggel végül hazaért egy kicsit borsosabb árú repülőjeggyel. Íme elmés gondolatfuttatásom a reptéren, néha elborul az agyam, nem?

Itt parkoltunk:



29 May 2008 Madrid, aeropuerto

Nemsokára megint közelebb leszek az éghez, távolabb a Földtől, az anyaföldtől, ami bármilyen kicsit és koszos, lassan életképtelen, az egyetlen hely, ami menedéket adhat az embernek. Mégis mennyi veszélyt rejt önnön magában.
Magyarország-Spanyolország ... egy időben leszünk a levegőben a családommal, akiket négy hónapja nem láttam, s végül egy reptéren szállunk le. Egy újabb ismeretlen érzés, nem tudom milyen lesz. Fáraszt a sok új.


(Egyébiránt rengeteg gyönyörűséget is hordoz a hátán anyaföldünk:) csak akkor épp olyan hangulatban voltam)

A reptérre egyszerre érkezett be a gépem a magyar géppel, rajta a szüleimmel, hugi és uncsitesóm. :) Olyan volt, mintha csak tegnap láttam volna őket utoljára. Természetes, közeli. Semmi változás. Azonban most már otthon vannak azóta. És igen, változtam, sokat. Sosem leszek már ugyanaz. Szabad lettem, önálló és saját életem lett, nem hiszem, hogy valaha is fel tudom majd adni. Nem is kell.

_____________________

Most mennem kell... ezermillió esszé vár még rám. Na, meg az utolsó napok... :( Ki kell még élvezni, amit lehet :)

A továbbiakban: család érkezése, Vytas szülinapja, Brugges, Párizs harmadszor, Oostende

És még sok kép Spanyolországról, Párizsról :)

Buenos noches :) AMIGO MIO:)

Gracías!

Nincsenek megjegyzések: