2009. szeptember 8., kedd

ALMERÍA

  Már csak 12 napom van az utazásig, még fel sem fogtam. Rohannak a napok, s nyugtatgatom magam, még van időm. Nem, már nincs. Valahogyan fel kellene ráznom magam és visszaalakulnom a Belgium előtti pörgős, precíz önmagammá. Azt hiszem ez kizárt.
 Van egy olyan érzésem, hogy a következő pár hónap ismét a "nagy ál-leesések" időszaka lesz. Spanyolország, tengerpart, 200 km-re Afrikától, télen is nyárban... tanársegédként. Rengeteg kihívás vár rám, sok új dolog, amiket most nem kívánok a hátam közepére sem, nem úgy, mint másfél éve, amikor a világot is megváltottam volna elemelkedvén a ferihegyi kifutóról belga tájak felé. Talán meg is váltottam kicsit :)

  Szóval Spanyolországba, Almeríába nyertem el az Erasmus Training ösztöndíjat 6 hónapra (egyelőre), az ottani egyetem nyelvészet tanszékén veszek részt egy projectben, ami a többnyelvűség népszerűsítését tűzte ki elsődleges céljául. A spanyolok ugyanis nem szeretnek nyelveket tanulni, legalábbis a nagy többségük nem. Professzoroknak kell majd segítenem a project lebonyolításában, az óráik előkészítésében, programok szervezésében, valamint az Erasmus-os, nemzetközi diákok kooridnátora leszek, ami korántsem kis feladat.
Mindezért csekély, mindössze 200 Eurós fizetéssel jutalmaznak havonta, amit kiegészítek a Miskolci Egyetemtől kapott 1050 Eurós Erasmus ösztöndíjjal. Szerényen eléldegélek majd a pálmafák alatt :) télen is 20 fokban. Nem panaszkodom.


   Szeptember 20-án indulok. Aminek köszönhetem ezt az ösztöndíjat, az kizárólag a kitartásom és menni akarásom, a lehetetlent is megpróbáltam, hogy kezdhessek valamit magammal az egyetem utolsó évében, ne csak a kis szobámban ücsörögjek, sóvárogva nézve a dalos madarakat az ablakomból (amíg dalolnak) szakdolgozataimon ügyködve. Ugyanis, igen... még kettő maradt. Angolból lediplomáztam májusban, a pedagógia és a történelem még hátra van. Ugye szerintetek is ötösre megírom mindkettőt a Földközi-tenger partján, ahol az egyetem íme, ilyen fekvést kapott áldottkezű építőitől?!
http://www.ual.es/

Almería itt található, irigykedhettek, cserébe meghívlak Titeket nyaralni hozzám, csak jelentkezzetek be idejében ;) :
Az Erasmus Training ösztöndíj majdnem ugyanaz, mint az Erasmus, ami tanulmányi célokra szolgál, ez azonban szakmai gyakorlat. Eredetileg a Leonardo-ra szerettem volna jelentkezni, ami friss diplomásoknak ajánlott, azonban töriből még lesz hallgatói jogviszonyom, így nem mehettem. A listát, amit ott kaptam, kihasználtam legjobb tudásom szerint. Írtam rengeteg egyetemnek, hogy tudnak-e fogadni, ha igen, milyen ösztöndíjaik vannak. Ettől a spanyol egyetemtől kellett megtudnom, hogy mehetek Erasmus Training-re, hiába voltam már Erasmus-os. Ezt itthon nem egyszer kérdeztem meg a Nemzetközi Osztályon, sajnos nem annyira tájékozottak, mint az elvárható lenne egy ekkora egyetemen.
  Így kis késéssel (a határidő március közepe volt), júliusban beadtam a jelentkezésem, elfogadták és nagy szerencsémre, még anyagi segítségre is futotta az egyetemünk ösztöndíj keretéből.
 

A kinti koordinátor már most meglepő segítőkészségről és barátkozóhajlamról tett tanubizonyságot, szobát foglalt nekem az érkezésem napjára egy diákszállón, amelynek költségeit az egyetem állja.
Lehet mégsem veszem igénybe ezen kedvességet, ugyanis couchsurfing-en keresgéltem és szerencsémre találtam is segítőkész embereket, Enrique egy spanyol fiú, akinek a kutyája az ismertetőjele, megosztaná velem két szobás kertesházát jó pénzért a tengerparton :) Ennek örülök, aggódtam, hogy nem lesz szállásom, mikor megérkezem. Minden spanyol egyetemen így van, a diákok maguknak keresnek albérletet, Belgiumban az egyetem intézte. Még így is találhatok jobbat, szebbet, olcsóbbat, az egyetemi diákszövetség segít, ezt írta Verónica, a koordinátor chica :D

Én leszek az egyetlen ilyen diák, aki lényegében munkaerőként fog funkcionálni az Almeríai Egyetemen, ez kicsit aggaszt. Azonban az, hogy nyelvész professzorok mellett dolgozhatom majd, reménnyel tölt el. Mindaz, amiért ide kerültem, a szakdolgozatom rövid leírásának köszönhető. Megtetszett neki, kérték küldjek bővebb önéletrajzot, motivációs levelet... és már mehetek is :)
 

Spanyolul nem tudok, mielőtt bárkiben egy hatalmas űr keletkezne eme majdnem megválaszolatlanul maradt kérdést illetően. Az első spanyol órám tegnap volt, a második holnap lesz. Nem nehéz nyelv és még szép is. Ha nagyon figyelek, megértem a lassan beszélő, szép magyar akcentusú tanár nénim mondatait spanyolul. Rengeteget segít a francia és az angol.
 Mindezek ellenére biztos vagyok benne, hogy nagy szükségem lesz a metakommunikációs képességeim teljes tárházára, ugyanis éppen ezért utazom spanyol földre: nem tanulnak angolul, csak kevesen. Az első hetek folytonos Activity-vel fognak telni, majd viszek kártyákat is a boltba, az utcára, a ... bárhova és szúrópróbaszerűen előhúzom őket, ennek megfelelően fogom lerajzolni, elmutogatni, eltáncolni, elhegedülni amit szeretnék.

A papírmunka megint hihetetlen volt, de nem borított ki annyira, mint Belgium előtt. Prés alatt a gyerek...hogy is van...?

Kérdéseimre választ a "hozzászólás" rovatban várok. A magyarságom még mindig hiányos a fél éves belga tartózkodásom óta, erre rátesz, hogy angolt tanítottam az elmúlt egy évben az egyetem mellett. A szókincsem nagyban visszatért, de még mindig nem mennek a szólások, közmondások, szófordulatok... a passzív szerkezet kísért és ez fizikai fájdalommal jár. Segítsetek! ;)


ALMERÍA Andalúziában található, közel 190 ezer lakosa van, egy híres foci csapata, gyönyörű tengerpartja. A térség sokáig elmaradott volt, de a tenger és a kialakult sivatag közelsége fellendítette a turizmust. Itt található Európa EGYETLEN sivataga! Valamint a közelben a Sierra Nevada hatalmas fehér hegycsúcsai, ellentmodásba ütközve a tenger látványával és a nagy meleggel.
A várost két oldalról 1500-1600 m-es hegyek határolják, valamint tenger. Hihetetlen :)
Ez a kép kicsit félelmetes:
Íme néhány további kép, hogy várhassátok velem a nagy utazást! :) Üdv.
Képek a városról az oldal alján:  http://www.unique-almeria.com/photos-of-almeria-spain.html

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Én majd megyek,ha befogadsz!:P de magyarul beszélésben ne várj segítséget...

Lilla írta...

Oksi...anelkul is befogadlak :)