2009. szeptember 21., hétfő

1. nap

Az éjszakám forgolódással telt. Reggel egyből megtaláltam a buszmegállót és a megfelelő buszt az egyetemre, sikerült jegyet is vennem, rutinosnak tettettem magam, beálltam egy spanyol fiú mögé és azt csináltam, amit ő :)



A nemzetközi irodát is egyből megtaláltam, néhány mexikói, német és olasz diák mellett végre találkoztam egy magyar lánnyal is, Nórival, aki szegedi. Minden este 8-kor kézilabda edzése van, az itteni NB I-es csapatba szeretne bejutni. Hiába szeretnék én is kézizni, azért ezt mégsem vállaltam be, egyrészt, mert fel se vennének, de ha igen, akkor minden este edzés lenne és nagyon megsínyleném, mert mérföldekkel elmaradt a kondim az övékhez képest, hiába jártam otthon az egyetemi csapatba. Így erről lemondtam. Majd futok a tengerparton (utálok futni) a homokban.
Megismerkedtem Tania-val, aki portugál és talán még elveszettebbnek érezte magát, mint én, most mindenképpen velem akar lakni és percenként ír sms-t, hogy ezt meg is erősítse :)  Este megyünk megnézni Iza-hoz a kis házat, amit bérel, még van három hely.

Hamar kiderült, hiába állok sorban a Nemzetközi Irodánál, már nem a diákok közé tartozom sajnos :( Felmentem Verónica-hoz, a koordintárhoz, aki az egész ösztöndíjamat intézte, megmutatta hol lesz az irodám, asztalom, kikkel fogok dolgozni. A Diákszövetség irodájában leszek, de csak jövő héttől, mivel ezen a héten még tumultus van, mindenki szállást keres, plusz az órarendjükkel vacakolnak. Ide álltam be segíteni, felírtam kinél van még hely, ki szeretne helyet találni... voltak, akik kifejezetten örültek, hogy angolul beszélhetnek végre, voltak, akik egy kukkot sem tudtak. Így telt a mai napom.

Később megérkezett a "főnök", aki a Nemzetközi Mobilitás Program vezetője az egyetemen, elmondta, hogy kiértesítik a professzorokat, hogy itt vagyok és elkezdődhet a munka. A project lényege, amiben részt veszek, hogy kidolgozzunk egy tanrendet az angol nyelvű kurzusokra, mivel eddig alig volt angol tanítási nyelvű óra ezen az egyetemen, ez az év az első.

Fel kell venni a kapcsolatot más európai egyetemekkel, megírni a változásokat, hogy már angolul is tanulhatnak itt, segíteni a professzoroknak az órák menetét összeállítani, a tanulmányi rendet. Röviden ennyi a következő egy hónapra. Utána más project lesz.




Mindennap 9-től 2-ig kell benn lennem az irodában, amíg elcsendesedik a Diák Iroda, addig a "főnöknél" leszek.

Októbertől kezdődik a spanyol kurzus, amin ingyen részt vehetek.

Ma végre lesz spanyol tel.számom és buszbérletem.

Olyan fura illat van itt mindenhol. Reggel még nagyon zavart, d.u.-ra már nem is éreztem. A busz az egyetemre végig a tengerparton megy, a távolban hatalmas hegyek, 26 fok volt ma.

A zöldségek olcsók.

A ház előtt felújítanak, fúrnak-faragnak...

A képek hazafelé készültek.





Ezek pedig este:








1 megjegyzés:

Szeszti írta...

Áááááááááá, menni akarooook utánaaaaaaaaad!!!!! :(:(:(:(:(
Olyan gyönyörűűű!!! :(