2009. szeptember 29., kedd

Pöttyös

Ma volt víz, volt buszon nyomorgás, volt kulcs és banán. Röviden. Ez annyit jelent, hogy legalább volt busz, még ha nyomorogni kellett is. Szörnyű. Amúgy sem bírom az itteni szagokat, de a buszon, összezsúfolódva a fura szagú/illatú fiúkkal, méginkább sanyargató. Alig vártam, hogy leszálljunk és ne ordítsanak, még a napszemüvegem sem tudtam felvenni, így hát 3 érzékszervemnek lőttek, míg az egyetemre értem. A fülem megfájdul, ahogy röhögnek és ordítva beszélgetnek. Nem hiszem, hogy valaha megszokom.

Mint ahogy az éjszakai szeméthordást és állandó zúgást sem.

Nórát tegnap elkapta egy fickó az utcán, hátulról megfogta és szorongatta, fényes nappal. Tetszett neki a fehér bőr, vörös haj. Jól megijedt, de ő legalább profi kézilabdás és jutott valamire.

Tegnap bejött köszönni a rektornő, furák ezek a spanyolok. Csak azonos neműek fognak kezet, a nők puszit is adnak, kettőt és balról kezdik. Én mindig jobbról kezdeném, na meg alapból nem puszilnám le a rektor asszonyt, de neki így esett jól. Kérdezte, hogy van-e valamire szükségem, ha igen, azonnal szóljak. Nem akartam már mondani neki, hogy egy vasaló jól jönne, esetleg citromfacsaró, strandpapucs... :)

Ma meg idősebb Juan Carloshoz küldtek, akit nem bírok, mert tegnap óta halogatja, hogy egyáltalán foglalkozzon velem. Ma adott egy listát a partner egyetemekről, miután fél Európa egyetemeit felderítettem a délelőtt folyamán, akikkel kapcsolatba lehetne lépni. Azt mondta, nézegessem a listát és otthagyott egy órára, amit persze nem vártam meg, hanem rutinosan elmentem ebédelni, listát ebéd közben is lehet nézegetni. Mire visszaértem, még mindig nem volt ott. Nem sokat dolgozik ez a fickó, remélem, hamarosan végzek vele :) mármint a vele való munkával. Holnap egész nap ott kell lennem, rendszerezni az Erasmus-os dokumentumokat, de megcsinálom, amint tudom és lelépek. Nem bírom. Ifj. Juan Carlos-nak kell bevezetnie a 'Plurilinguismo'-ba, a project, amiért itt vagyok, mert októberben elmegy és nekem kell átvennem a feladatait. Nem egyszerű. Ma is elém rakott néhány oldal spanyol szöveget, teszteket, kérdőíveket, pár szót kellett csak szótáraznom és megértettem a dolgokat.

Elkezdtem magamtól tanulni szabadidőmben spanyolul, mert nem bírom kivárni, hogy elkezdődjön végre a tanfolyam, nekem pedig létszükség, hogy megértessem magam. Ezt sem szervezik jól. Belgiumban az első 3 hét nyelvtanfolyam volt, hogy legalább a boltban tudjunk kenyeret kérni, vagy eljutni valahova. Itt meg egy hónap után akarják beindítani, addig elvesznek az emberek ezerszer, meg átvágják őket, mire lesz fogalmuk valamiről.

Minden fel van túrva, az egész város, ha esik az eső, sártenger van. Dinamikusan fejlődik a régió, oké, de pont most kell fejlődnie? Amikor itt vagyok?

A munkatársaim egyre kedvesebbek, érdeklődnek, kérdezgetnek, tényleg idő kellett nekik csak.

Az árak barátságosabbak, mint Belgiumban.
Miről szeretnétek olvasni? Sosem tudom miről írjak.

A cím azért pöttyös, mert a pöttyös takarómon ülve írok, ingyen netről :) így olvasni is kellemesebb, nem?
Üdv.

FOLYT.KÖV:

Ma elmentünk vásárolni, végre megvan a buszbérletem is. A városban vacsoráztunk.

Az előbb hozta a tulaj az asztalokat és székeket, nekik semmi sem késő, a múltkor éjfélkor állított be a szomszéd valamiért. Én még este 8-kor is gondolkodtam, hogy bekopogjak-e avagy már késő van. Nem volt.

A portugál lány még flúgosabb, mint eddig. A mexikói jófej. Mexikóban 45 fok van nyáron és akinek nincs kocsija, annak vége, olcsók az autók. Nincs zebra, csak hidak az utak felett, ha nem ott mész, elütnek. Nos, ez itt is megtörtént majdnem, hiába volt zebra. Belgiumban, akkor is megállt a kocsisor, ha nem akartam átmenni, itt akkor sem, ha már az út közepén vagyok. A másik oldalról szemlélve, a gyalogosokat sem érdekli a piros jelzés, mennek, szét se néznek.

Nagyon tetszik a spanyol lányok stílusa. És rengeteg boltot találtam menőbbnél menőbb dolgokkal, nem is drágák, de nem akartam vásárolgatni, majd meglátom, hogy alakul a büdzsé. Most 350 eurót be kell fizetni a tulaj néninek, októbert és egy hónap kauciót, amit majd a végén visszad. Ez kicsit sok. De vett új bútorokat és egyébként is minden új, adott vasalót és küldi a férjét meg a haverjait összeszereleni az asztalainkat.

A mexikóiak már Marokkóba akarnak menni, nekem még ez túl sok így az elején, nem is voltam szinte még sehol a környéken.

Már csak 22-t kell aludni ;) <3

Jó éjt!

Nincsenek megjegyzések: