2008. február 4., hétfő

6. nap Kortrijk, egyetem

Az egyetem honlapja: http://www.katho.be/international

A házunk (piros):


Campus Torhoutban, itt lesz a legtöbb óránk





Rendőrség Torhoutban :)

Megkezdődött a munka, mondhatom, már az első nap olyan fáradt vagyok, hogy mindjárt bedőlök az ágyba, vagy le a székről.
9-re mentünk a suliba, gyalog 10 percre van innen. Ez a kar RENO néven fut, a teacher training órái folynak itt többnyire. Kaptunk egy kis eligazítást Andries-től. Találkoztunk a többi Erasmus-os diákkal :) Szóba is elegyedtem az osztrák lánnyal, nagyon jófej, de itt szinte mindenki az. A lengyelekkel is sokat beszélgettem, ők itt voltak első félévben is. Három belga lány van, egy török, egy osztrák, három cseh, két lengyel, két bolgár fiú és egy lány...mi ketten magyarok, valakit kihagytam :S Tizenhatan vagyunk. Sebaj, majd belejövök. A csehekkel skype-on fel is vettük egymást. Egyébként a lengyelek a legközvetlenebbek. A bolgár fiúk pedig nem éppen a jó modorukról híresek.


Ezután elindultunk együtt Kortrijkba vonattal, ahol a hétfői óráink lesznek, együtt a közel hatvan Erasmus-os diákkal, akik mindenféle karokról jöttek, többnyire marketinget vagy műszaki dolgokat tanulnak.


Az út kb. 30 perc, vettünk GO PASS bérletet, 46 Euro, 10 utazásra jó, de nem ezt fogjuk használni Kortrijkba, mert közben találtunk egy jobb bérletet. Kortrijk-Torhout 6,9 Euro, 10 utazásra szól, 49 napon belül kell felhasználni, fényképes igazolványt csináltak nekünk. Ehhez be kellett vinnünk egy papírt az igazgatóhoz Kortrijkban :) megdícsért minket, hogy még csak ez az első napunk, de már így feltaláljuk magunkat (hollandul volt a szöveg a lapon:D). Azt mondta, talpraesettek vagyunk:)
A GO PASS is 10 utazásra szól, de azt hosszabb utakra is fel lehet használni, az a jó benne, hogy így 1000 Ft-ra jön ki egy út és egy nap alatt egy vonalon annyiszor szállhatunk le és fel, ahányszor akarunk. Így minden útbaeső várost megnézhetünk:)



Szóval hatalmas az egyetem és nagyon modern. Kényelmesek a székek :D nem esik le a plafon óra közben.

Először eligazítás volt megint :) szállás, átutalás, utazás...stb. Kaptunk ingyen helyijáratos bérletet Kortrijkban, amivel sikeresn beégtem:D Mert be kell tenni egy kis gépezetbe, ami behúzza és érvényesíti, bele is tettem és elkapta a kezemből, mire felsikítottam :D:D a buszsofőr srác meg jót nevetett :D
Szóval, kaptunk még egy bazi nagy Dutch könyvet :S nagyon vastag és piros... érthetetlen, valamint itteni telefonkártyát, kár, hogy nem független a mobilom, italjegyet, diákigazolványt.
Ezután meginvitáltak minket egy kis fogadásra, szendvicsek, kóla.

Menza:
Az igazgató minden asztalhoz külön odament és üdvözölt :D ilyet sem láttam még, majd becsomagolt néhány szendvicset szalvétába és elment :D közben végig mosolygott. Megkérdezte honnan jöttünk, hányan jöttünk, mit tanulunk. És ezt minden asztalnál. Íme egy kép Zolival, aki a BMF-re jár, ő Kortrijkban lakik. Gáborral is találkoztam, ő már nagyon rutinos mindenben, előző félévben is itt volt.
Árlap a suli menzáján:

Érdekes volt, hogy állunk egy körben, a három cseh lány és mi négyen magyarok, mindenki angolul beszél. Annyira, hogy ha csak magyarok vagyunk együtt, már akkor is angolul szólunk egymáshoz. Illetlenség ilyen társaságban a saját nyelvünket használni egyébként. A cseheket ez nem érdekli, de lehet nem ez az ok, hanem az, hogy nem tudnak igazán angolul :D egy jó pont már van bennük :D nem én vagyok a leggázabb angolból :D sőt! Kérdeztem őket, hogy jönnek-e a "welcome party"-ra. Egymásra néznek...tanakodnak...majd megkérnek, hogy ismételjem el lassabban :D pedig ez igazán nem nehéz. Úgyhogy meg vagyok nyugodva. Egyre több mindenkit megértek, mindenkivel el tudok beszélgetni, még a szörnyű kiejtésű bolgárokkal is. A következő feladat, franciául gyakorolni és elsajátítani a Dutch-ot :S kellőképpen. Erre lesz alkalmam, mivel holnaptól MINDENNAP 9-től délután 4-ig Dutch lesz:S három hétig. OMG (ahogy Aya mondaná) = Oh my God!

...és az első előadás: Focus on Belgium, három óra hosszás volt :S A tanárunk: Bart Dhaenens, mindent értettem, amit mond, tisztán és egyszerűen beszél, jófej és érdekes volt az előadás. Ennek ellenére már a közepén elkezdtünk levelezni az előttünk ülő lengyel lánnyal :D Majd a szünetben a három magyar, Zoli, Peti és én megtanítottuk neki a "megszentségteleníthetetlenségeskedéseitekért" szót :D ő is mondott egy sokkal hosszabbat lengyelül :S természetesen fogalmam sincs mi volt az.
Az előadás Belgium történelméről szólt, jelenlegi helyzetéről, vallási-, nemzetiségi-, területi megoszlás, gazdasági-, politikai helyzet, mentalitás :) Nagyon tetszett!!!



Örülök, hogy az iskolapadok között ülhettem megint, hiányzik ez az érzés és már nem élvezhetem sokáig, tetszett.
Talán azért sem érzem magam idegennek, mert iskolába járunk és tartozunk valahova, valamint annyira barátságosak a belgák, hogy az ember képtelen magát rosszul érezni köztük. Csupa mosoly, optimizmus sugárzik belőlük. Sokkal nyitottabbak, mint az Erasmus-os diákok. Bár köztük is vannak nagyon jófejek. Mindemellett szép a város, szép a környék, megértetem magam mindenhol és megértenek, még nincs honvágyam. Annyi új dolog történik velem, hogy nincs időm ezen gondolkodni. Rengeteg új impulzus, csupa jó, de ha rosszak is akadnak, akkor csak arra sarkallnak, hogy áthidaljam az akadályokat, eddig még mindig sikerült :) Tetszik az itteni élet :)



http://www.diplomatie.be/en/belgium/default.asp ezt a címet adta meg nekünk Bart, lehet gyakorolni :D A követelmények: egy prezentáció a saját országunkról, csoportban dolgozva, mi nyílván négyen leszünk. Május végéig egy összehasonlító elemzés: Miben különbözik hazánk és Belgium? Kísértetiesen hasonlított a tanár egy-két megjegyzése az itthoniakéhoz, így: ismerem a wikipedia minden mondatát, úgyhogy ne onnan írjátok :D
Következő héten: European Citizenship, majd Multiculturalism, majd Global issues of the 21st century.
Dutch-ból szóbeli és írásbeli vizsga is lesz február 22-én:S utána a tegnap feltett plakát programja esedékes :)

A KATHO előtt:

Ugyancsak:



Ma jelentkeztünk a párizsi útra, 16-án megyünk, pont a névnapomon :) Aznap este pedig a nagyszabású chick buli lesz a sportközpontban :)

Az első napom nagyon fárasztó volt. A vonatozás miatt is, az előadás miatt is, na meg az éjszakába nyúló MSN-ezés miatt is :P Aya-val. Egyre többet tudok Dutch-ul, ő pedig magyarul ír nekem :D eszméletlen sületlenségeket, valami szótárból próbálja kiszedni :D legutóbbi dobás: "te vagy egy elárusítónõ fenséges", majdnem leestem a székről, úgy röhögtem:D próbálkozik a lelkem :D nem ért egy szót sem a blogból, csak a nevét, ezért meg akar tanulni magyarul :D

Szombaton megyünk Brüsszelbe, megmutat mindent, amit egy nap alatt meg lehet nézni ott. :)

Kortrijkból hazafelé, állomás (érdemes megfigyelni a csillárt és a fekete néni haját:D)

Holnap Dutch:S Szurkolni! :* Nagy ölelések! :) Slaapwel!

Nincsenek megjegyzések: