2008. február 15., péntek

Oostende

Ma Oostende-ben voltunk, végre tengert is láttam, bár elég szeles volt az idő és hideg, tetszett a város. Rengeteg bolt, a tengerparton szállodák, nyáron visszajövök majd, remélem. A kikötő is csodás. Mr. Termote elvitt minket egy hatalmas múzeumba, tele érdekes, modern dolgokkal. Pl. zuhanyzó :D Sokat mesélt, azonban nem múlhatta felül azon alkotásokat, amiket a mindig leleményes belgák adtak a nagyvilágnak :D így például különböző eszközöket, hogy repülni tudjon az ember (SZÁRNYAKKAL is...levegőben is), valamint világítós és magától dobolós dobfelszerelést...ez is tetszett.

A város egyik parkjában KőKata szakasztott mása, csak flamand formában, könyv nélkül:

Oostende felirat és egy hatalmas óra csupa "zöldségből"

Peti, mint Mich Bucanan a Baywatch-ból :D

Csoki, csoki, csoki, rengeteg cukorka és édesség, úgy éreztem magam, mint Lilla csodaországban :) a belgák édesség mániások :) biztos azért olyan boldogok, azt nem mondhatnám, hogy kövérek :D

Erasmus '08 a homokban

Achmed-del a múzeumban :D

Lépten-nyomon magyar dolgokkal találkoztunk, így a következők:
GOULASH = gulyás, 11,16 Euro/kg

Az eladó felettébb boldog volt, mikor azt mondtuk neki, hogy igen, hasonlít az eredetihez. Bevallotta, hogy csak próbálkoznak, sosem lesz olyan jó, mint a miénk, igaza van:D

Február 28-án terveink szerint megnézzük a Die Csárdásfürstin-t :D el sem tudom képzelni, hogy hogyan hangozhat hollandul a "Cintányéros cudar világ" :D és társai...

Házavató buli még tegnap éjszaka:D

Ehhez annyit fűznék hozzá, hogy hajnal kettőkör a szomszéd nő átjött, szépen felöltözve, frissen, üdén :D és teljesen jó hangulatban elcsevegett Petivel, hogy ma milyen dolga van, hova kell mennie, így ha nem haragszunk, akkor vegyük lentebb a zenét. Nevetgéltek, majd hazament. Belga mentalitás. A buli jól sikerült, Dogucan csak úgy fújta a "siküdöm"-öt :D a legújabb neve így Tarkan. Hungária is szólt, Limbó és hasonlók, ment a twist, a rock and roll, székfoglalósat játszottunk, sátorba nekifutásból beugrósat :D majd egy kis Achmed. Négyen voltunk, de nagyon jól sikeredett az este. Ebéd után (megvendégeltük őket) például így négyen csaptunk délutáni csendepihenőt a sátorban, Dutch helyett :D Nagyon bírom őket! Az új osztrák és török barátom Kispál és a Borz-ra aludta délutáni álmát :D családias a hangulat.
A névnapi ajándékom Lisi-től:D DUVEL

Egyébiránt tegnap kellemes meglepetés ért, mivel Dutch órára igyekezve azt kellett látnom, hogy egy térképekkel felszerelt, kis "történelem"barlangban lesz az óránk (nem Dutch!!! végre). Mr Termote, nevezzük csak új nevén, Mr.Thermos :D művészettörténetet tanít, így nekünk is adott egy kis ízelítőt a mai oostende-i múzeumlátogatás előtt a belga művészetből. Egészen az őskortól eljutottunk a mai alkotókhoz, akikre a belgák büszkék lehetnek. Tetszett az óra. Majd a csendespihenő után három lány tartott előadást külföldi ösztöndíj-lehetőségekről. Érdekes. Legszívesebben Franciaországba mennék, vagy szóba jöhet még Portugália, Spanyolország. Utána is járok, hogy mikor indulhatnék.

Peti allergiás valamire, ma elment a dokihoz, 50 Euroba került:S de nem volt nővérke, sem asszisztens, a doki a folyosón várta a betegeket, teljesen civilbe öltözve, gondosan megvizsgálta, majd kikísérte. Itt még az orvosok is mások.

3 puttonyos Tokaji Aszú 2000-es évjárattal 9,99 Euro errefelé

A Hócza-féle bort nem múlja felül!!!

......az előbb felhívtak az otthoniak, kis balek, Gabi, Peti:D...kicsit elszorul a szívem ilyenkor...mosolygok, de már szaladnának is le a könnyek az arcomon...egy mély sóhajtással benn tartom még őket. Ha másért nem, hát azért, mert holnap Párizs :D és lehetek még zombibb, mint most vagyok, a kialvatlanságtól...Egyik kedves barátom megmondta, ne aludj a következő félévben, nem éri meg:D eddig bevált, de vasárnap éjszaka legközelebb azért aludnék már egy kicsit.

Apropó, nemrég egy belga fiú magyarul mondta nekem, hogy 'Szeretlek' :D az már azt jelenti, hogy beszivárogtattam a magyar kultúrát az unióközpontba:D ugye? Érdekesek ezek a belgák... VAGY az már biztosan ezt jelenti, hogy Oostende-ben, a főtéren, körben egymásbakapaszkodva csárdást tanulni vágyó fiatalok követik lépésről lépésre, amit mutatok nekik :D nem jutottunk sokáig, de megbeszéltük, hogy a Dutch party-n folytatjuk a kurzust. Jó kis csapat vagyunk!

Au revoir!
ou Bonjour! (lassan) :*

Névtelen írta...

ez a tengerpartos homokos feliratos nagyon jó kép, ötletes :)
hihi, látom van itt gulyás meg csárdáskirálynő is. akkor híresek vagyunk mégis? :$ :)